zondag 8 mei 2022

18. Thuis

En we zijn weer thuis. Rond half 11 geland en om 14.15 uur waren we thuis.

Gisterenochtend rustig aan gedaan. Joep is nog een rondje gaan lopen achter ons hotel en via de Strip terug. Zo leuk.

Toen we alles ingepakt hadden, zijn we voor de laatste keer lekkere koffie gaan drinken in ons hotel op het terras.

Rond 11 uur uitgecheckt en naar de car return gereden, maar dit was niet zo makkelijk. Het adres in de Tomtom bracht ons naar oud Las Vegas, waar we geen inleverpunt van de auto zagen. Toen via de Tomtom naar het vliegveld. Natuurlijk over de drukke snelweg. Daar zagen we geen borden, dus via mijn telefoon naar het juiste adres. Dit duurde even, voordat ik dit gevonden had. Maar de auto was gelukkig zo ingeleverd.
Op het vliegveld was het weer zoeken waar we moesten zijn. Een paar keer heen en weer gelopen met de koffers, maar eindelijk gevonden. Door de priority inchecken waren we er zo doorheen. En toen was de Club van LAS tot half 2 gesloten vanwege personeel tekort. Zijn we gaan shoppen en nogmaals op en neer gelopen langs de shops. Hebben we de stappen vandaag toch!

De lounge viel wat tegen, maar toch lekker een soepje op met broodje en koffie met een brownie of 2. En ik mocht gelukkig roken bij de gokmachines. Bij het boarden mochten we weer als eerste naar binnen. Alle stoelen waren weer bezet. Even wachten, maar we vertrokken iets eerder. We gaan 9,5 uur vliegen, zeggen ze. Gelukkig vliegen we vandaag, want morgen waait het erg hard in Las Vegas. Dan zit ik niet zo rustig, haha.
Natuurlijk beginnen we weer met champagne en Joep met water. Wat een fijn plekje heb je zo. Je eigen plekje. Heerlijk!

We hebben een hele goede vlucht gehad. Prima gegeten, Joep lekker geslapen en ik 4 hele goede films bekeken. Vooral deze.
In het begin konden we naar buiten kijken, maar de linkerkant is geen goede plaats om naar buiten te kijken. Je kunt wel zien hoe droog het land is.
Vanochtend nog een lekker ontbijtje en rond 10:40 uur zijn we geland.

Daarna wachten totdat de gate vrij kwam. Uitstappen, douane en wachten op de koffers. Dit duurde best lang. Er werden vanuit 5 vliegtuigen koffers op dezelfde bagagebaan gedropt, dus erg druk. Daarna lopen naar de aankomsthal, waar we een lekkere koffie hebben gekocht. Ik heb even buiten gestaan. Wat een drukte op Schiphol. Niet normaal! Daarna, samen met een heleboel andere mensen, naar onze auto gelopen, helemaal achteraan in P1. Daarna gesproken via de intercom met de parkeergarage over onze extra dag met inrijkaart. Hiervoor moeten we nogmaals via de intercom bij het uitrijden met hun spreken. En dit is dan ook weer geregeld, hopen we. We zijn benieuwd wat dit gaat kosten.
Terwijl we weg rijden, ziet Joep, dat we moeten tanken, maar dat Joep zijn tankpas niet bij zich heeft. Van de weg af in Amstelveen. Hier moeten we toch een benzinestation vinden? Via Googlemaps een beetje moeilijk (de zoveelste keer) maar we vinden het. Even voor 10 euro tanken.

Rond half 2 in Oisterwijk. Het was nog best druk op de weg. Wat ons opvalt, is, dat de auto’s hier wel erg klein zijn, dat er agressief gereden wordt en dat Nederland erg vol is, maar wel mooi groen.
We gaan meteen naar AH voor de boodschappen en een bos bloemen voor de buren. Nadat de auto uit geladen is, ga ik meteen naar bed. Ik kan mijn ogen echt niet meer open houden. Na 2 uur maakt Joep mij wakker. Lopen gaat daarna bijna niet. Mijn knie zit helemaal vast. We eten even en daarna met de fiets naar het Intents terrein, waar Rick, Sophie, Siem, Manon, Liv en Vik waren. Meteen een dikke knuffel van Liv en Vik. Ze hadden ons zo gemist. Het opbouwen is begonnen. Gras ziet er nog goed uit.

Dit was het einde van de reis naar Amerika. Wat hebben we een schitterende reis gehad!! Deze keer hebben we echt afscheid genomen, haha.
We hadden zeer mooie verblijven op de juiste plekken. Hele mooie wandelingen gemaakt. Fijne auto! En niet vergeten: goed weer!  Het was SUPER!