dinsdag 3 mei 2022

14. Grand Canyon

Niet zo goed geslapen. Het is weer wennen een ander bed en een koelkast die geluiden maakt. En… ik heb last van mijn knie. Get! Om 6 uur opgestaan en meteen een diclofenac gepakt. Misschien helpt dat vandaag. De knie zal wel overbelast zijn.
Het was koud vanochtend, dus maar even de open haard aan gedaan. Deze is op gas en er zit een knop op:on en off. Volgens de weerapp was het hier vannacht -1 graad.  Joep ging hardlopen en hij vond het super. Weer een ervaring erbij.
Vannacht hadden we een appje gehad van Manon wanneer we tijd hebben voor te facetimen. Dus afgesproken om half 9 vanmorgen, was het 17.30 uur in Nederland. Heel erg leuk om ze even gesproken te hebben en gezien, al was Vikje een beetje zielig, omdat hij wat ziek was. Daarna gaan we beginnen aan onze wandeling. We zien meteen het pad liggen die Joep morgen in de canyon gaat lopen.
We lopen eerst langs de hotel om het restaurant te zoeken van 12 jaar geleden, maar die vinden we niet. Bij onze lodge is alleen een cafe met vieze koffie. Jammer. Dus lopen we door langs de rim. Mooi. De foto’s met mijn fototoestel zijn niet zo goed als met de Iphone. Dus vaak wisselen.
Het is lekker in de zon, maar ik heb wel een jasje aan over mijn vest. Het waait namelijk hard. We nemen de afslag door het bos naar de Market Plaza. Het gaat met mijn knie, maar toch even kijken wat ze er voor hebben. Niets dus. We pakken de bus naar het Visitor Centre en we kopen lekkere koffie daar met ook meteen een ontbijt voor morgenvroeg. We lopen via de Rim terug, waar het erg waait, maar in een inham staat een mooie tafel uit de wind, waar ik even een sigaret kan roken. Moeilijk, moeilijk hier.
We zien weer een pad liggen waar Joep gaat wandelen naar beneden. Nu ziet we goed hoe stijl hij naar beneden gaat.
We zien de wc ook liggen. Even inzoomen.
We lopen over een heerlijk pad voor mijn knie, waar ik rustig kan lopen.

Zojuist zagen we waar Joep naar beneden loopt en nu waar Joep omhoog moet lopen. Wat een switch backs… pffff.

Natuurlijk wil ik ook op de foto, haha.

Rond half 1 zijn we weer terug bij onze cabin, nadat we nog even koffie gevraagd hebben in de Lodge. Deze pads zijn namelijk niet te koop in de Plaza. We drinken koffie en eten wat. En zitten natuurlijk even op onze telefoon. Wat fijn, dat we hier goede wifi hebben. We hebben vanochtend ongeveer 3,5 km gewandeld. Rond half 2 pakten we de bus naar de westkant van de Grand Canyon: Hermins Rest. Normaal duurt deze 20 minuten, maar nu het dubbele. Pffff. Mensen met vragen en een invalidewagen moest vastgezet worden en het volgende uitstappunt weer eruit….
We lopen helemaal naar achteren. Joep herkende dit nog wel. We kopen een lekkere zelfgebakken oatmeal met cranberryskoek en wandelen via de rim terug. Eens kijken hoever we komen. Soms harde wind, maar meestal niet. Het werd zelfs warm in de zon.
Heel mooi was het hier.

Dan blijkt, dat we te ver zijn gelopen en we de bus een halte terug moeten nemen, om daar weer een andere bus naar onze cabin te nemen. Joep loopt liever, maar ik kan echt niet meer met mijn knie. We hebben bijna 6 km gelopen. Dus we nemen de bussen rond 16.15 uur.
We rusten lekker uit in de cabin, waarna ik bijna helemaal niet meer kan lopen, haha. Maar…. Het is maar 14 minuten naar het restaurant bij het volgende hotel. Met een kleine omweg (alles is hier zo groot) kwamen we daar en hebben we gegeten. Ze hadden geen lekker toetje. Jammer. Terug in de cabin bleef ik achter de gordijnen zitten, zei ik.
Maar de zonsondergang werd zo mooi, dat ik toch ben gaan kijken. Zooooo mooi!

Vandaag heb ik  25.950 stappen, 18,7 km gelopen. Een rustige dag was het…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten