woensdag 4 mei 2022

15. Grand Canyon

Vanochtend heeft Joep de hikers express bus van 6 uur genomen om de trail te gaan lopen naar de bodem van de Grand Canyon. Ik werd een uur later wakker.
Rustig aan gedaan, want ik verwacht Joep niet terug voor 12.00 uur. Lekker gewandeld in de omgeving van onze cabin.


Naar de Lookout Studio hier voor de deur geweest. Blijkt er een heel leuke shop te zitten met een balkon.
Mooie foto’s kun je van daaruit maken. Ik loop daarna via een zijpad naar de weg en via het parkeerterrein terug. Even koffie en daarna loop ik via de Lookout Studie naar een pad, waar de Brights Angel trail uitkomt, die Joep dus straks ook loopt. Ik kijk in de diepte of ik Joep zie lopen met zijn oranje shirt aan. Blijkt dat meerdere dat aan hebben, haha. Dit is rond 11.00 uur


Rond 12.00 uur loop ik hier nogmaals, maar nu wandel ik ook via de rim hogerop, te proberen Joep te zien. Overal in de bomen zitten deze rupsenzakjes.





Weer in de cabin gekomen, blijkt dat Joep een berichtje gestuurd heeft naar ons email adres. Wanneer ik daar op klik, kan ik precies zien, waar hij het verstuurd heeft. Blijkt dit verder dan de Tonto trail te zijn. Dicht bij de river, maar wel 300 m lager, dan de bedoeling was. Hieruit blijkt, dat hij veel later terug komt. Ik ga nog 2 keer kijken, maar ik zie hem niet.



Terug in de cabin gezellig zitten appen met Rick, die vandaag 30 is geworden. Ineens een email, dat Joep onder aan de laatste switchback is. Dus weer naar het uiteinde van de trail. Wat zitten we hier toch lekker.

Yes, hij komt eraan.



Vertrokken 6.33 uur en aangekomen rond 15.00 uur. Totaal 28,7 km  1562 m omlaag en 1562 m omhoog gelopen. Erg zwaar, zei Joep. Nooit meer!
Dit zijn wat foto’s van Joep.




Joep drinkt eerst 2 blikjes cola en gaat dan in een koud bad. Zijn broek en nieuwe schoenen kunnen haast weg. Schoenen zijn vies, maar ook los gegaan op de neus. Even uitrusten en daarna wil hij toch weer lopen. Vandaag moet een recorddag worden van 50.000 stappen. We lopen, waarschijnlijk voor de laatste keer, via de rim naar de market place. 

We dachten daar een pizza te kunnen eten, maar ook deze is al om 17.00 uur gesloten. Dus halen we weer iets lekkers bij de grocery. Altijd goed. Ze hebben ook warme eggrolls met groenten en kip, loempia, die we buiten aan de tafel lekker gaan oppeuzelen.
Daarna met de bus naar huis, lekker zitten eten met mooi uitzicht. 

Even uitbuiken en genieten van de zonsondergang voor de deur.

Ik heb een rust dag gehad en heb 13.738 stappen, 9,98 km gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten